Make your own free website on Tripod.com

Posted by on February 14, 2021

تغییر در وضعیت مالی ما با تغییر در نحوه فکر کردن ما درباره پول آغاز می شود پاک کردن افکار منفی در مورد پول، موانعی که مانع از ورود پول به زندگی ما می شود را از بین می برد.

رابرت در حال خرید لوازم خانگی و وسایل آشپزی از یک فروشگاه بود پس از اتمام خرید جهت تسویه حساب نزد صندوق دار رفت و از کارت بانکی خود جهت پرداخت هزینه استفاده کرد اما صندوق دار پس از اینکه از کارت استفاده کرد از طرف بانک یک پیام خطا دریافت کرد که کارت بانکی او کار نمیکند اما رابرت سریع پاسخ داد “اما من در حساب بانکیم یک میلیون پول دارم “

آیا این اولین واکنش افراد زمانی که کارت بانکی انها کار نمیکند نیست انها خجالت زده میشوند و از این ترس دارند که صندوقدار فکر کند انها پولندارند! در مثال بالا، رابرت حتی مجبور شد که مقدار پول موجود در حساب بانکی خود را فاش کند.

مسئله نبود پول نیست بلکه احساسات شماست

سویز اورمن کارشناس مالی، می گوید:

ترس، شرم و خشم رایج ترین احساسات پیرامون پول است. همه ما فکر می کنیم پول در مورد مقدار حساب بانکی ما است. بله، البته که اینطور است اما پول به شدت به احساسات ما متصل است و قبل از اینکه فکر کنید به پول وابستگی عاطفی ندارید پس بهتر است دوباره فکر کنید.

در این مطالب قصد ما صحبت در مورد این موضوع است که وقتی متوجه می شوید حساب شما ته کشیده است چه احساسی می کنید ؟ ترس، وحشت، افسردگی و یا خشم؟
گاهی احساسات ما نسبت به پول بسیار قوی هستند که ما شروع به متنفر شدن از پول می کنیم، زیرا معتقدیم که این علت تمام مشکلات ما است و نفرت یک احساس قوی است ، حتی در برخی از افراد تنفر از پول باعث شده است انها اقدام به خودکشی کنند.

در پایین همین مطلب بگویید که اگر شما به طور ناگهانی خبری را دریافت کنید که در قرعه کشی برنده شدید یا اینکه مبلغ زیادی پول را به ارث برده اید چه احساسی می کنید ؟ درست است پایان تمام مشکلات مالی و آزادی شما

دریافت پول ناگهانی شخصیت افراد را نشان میدهد در این حالت شخصیت و احساسات انها بسیار قوی می شود به این صورت که اگر آن فرد مغرور باشد مغرورانه تر میشود و در صورتی که انسان بخشنده و مهربانی باشد بخشنده و مهربان تر خواهد شد.پول نیز بر نحوه رفتار افراد با شما تاثیر می گذارد زیرا مردم احترام بیشتری نسبت به افراد ثروتمند دارند این قدرت پول است.

 

چه چیزی باعث ایجاد اعتقادات ما درباره پول می شود؟

واضح است که پول موجب احساسات شدید می شود و هر کس دارای اعتقادات عمیق و اغلب ناخودآگاه در مورد پول است. اما احساسات ما در مورد پول از کجا آمده اند؟

افکار ما در مورد پول اغلب از دوران کودکی شکل گرفته اند، چگونه مدیریت پول توسط والدین اساس چگونگی پرداخت و کسب پول در زندکی ما را ایجاد کرده است. این دلیل فقر نسلی و یا ثروت نسلی است. مردم فقیر عادت ها و اعتقاد بد را به فرزندان خود منتقل میکنند از سوی دیگر، افراد ثروتمند تمایل دارند تا فلسفه ها و استراتژی های خود را در مورد ایجاد ثروت به فرزندان یاد دهند و به همین ترتیب هم در مورد ثروت و هم در مورد فقر چرخه همچنان ادامه دارد.

به این واقعیت افزوده می شود که تحصیلات دانشگاهی باعث ایجاد موفقیت مالی نمی شود و به همین دلیل ما با کوچکترین راهنمایی های مالی پا به دنیای بیزینس میگذاریم و خیلی زود تصمیمات مالی بد مثل افزایش بدهی ها یا ایجاد مشکلات اقتصادی اتخاذ میکنیم که منجر به شکست میشود .

روانشناسان مالی برادلی کلنتز و تد کلونتز برای توصیف باورهای اصلی ما درباره پول اشاره می کنند. آنها می گویند که «اعتقادات در مورد پول معمولا ناخودآگاه هستند که در دوران کودکی به طرق مختلف توسعه یافته اند، از نسلی به نسلی دیگر که در خانواده ها و فرهنگ ها منتقل شده است، به طور متناوب و اغلب فقط بخشی از حقیقت منتقل شده است که آن نیز نادیده گرفته میشود.

مسئله نبود پول نیست بلکه احساسات شماست

حقایق پول:

حقیقت این است که مشکل پول نیست. مشکل این است که ما چگونه پول را بدست می آوریم، چگونه در مورد پول فکر می کنیم و چگونه پول را مدیریت می کنیم. افرادی که به طور مداوم در مورد پول منفی فکر می کنند، معمولا با مشکلات مالی در تمام طول عمر خود درگیر هستند. افرادی که اعتقاد دارند پول در کنترل آنها است این افراد موفق تر می شوند و در نهایت پول انها افزایش پیدا میکند این افراد به جای شکایت از کمبود پول ، در مورد پول مطالعه می کنند و ناخوداگاه خود را برای رشد ثروت برنامه ریزی میکنند.

Danielle LaPorte در مقاله ای با عنوان “احساسات در مورد پول” نوشت: پول این یک نوع انرژی است می آید و بر اساس انرژی ما جذب و دفع میشود و همیشه در جریان است.

تغییر در وضعیت مالی ما با تغییر در نحوه فکر کردن ما درباره پول آغاز می شود پاک کردن افکار منفی در مورد پول، موانعی که مانع از ورود پول به زندگی ما می شود را از بین می برد.

عواقب دنبال کردن پول:

در حالی که ما باید احساساتمان را نسبت به پول بررسی کنیم و تلاش کنیم پول را بهتر مدیریت کنیم در عین حال نباید اجازه دهیم ما را از پا در اورد. همه ما به پول نیاز داریم تا زندگی کنیم زیرا پول زندگی را ساده تر و راحت تر می کند و به خدمات بهتر دسترسی پیدا می کنیم ، متأسفانه، در دنیای امروز، پول، هسته زندگی بسیاری از مردم است.

که در بعضی موارد به ضرر سلامت، خانواده و کیفیت زندگی آنها میشود زیرا اغلب افراد تمام وقت خود را صرف کسب درامد میکنند و یا با انجام برخی کارهای بسیار خطرناک موجب مرگ خود می شوند. هر کسی در تلاش است با بهترین ابزارها، اتومبیل ها و خانه ها زندگی خود را ادامه دهد بنابراین عمیقا به افکار صحیح و مثبت در مورد پول نیاز داریم تا بتوانیم وقتی پول لازم برای دعوت دوستان به رستوران را نداریم احساس شرم و خجالت نکنیم.

این احساسات ما در مورد خودمان است که باعث میشود احساس موفق بودن بکنیم زیرا وقتی آخرین مدل آی فون را داشته باشید اعتماد به نفس شما افزایش پیدا میکند که این رفتار وعملکرد شما را در بهترین حالت کنترل میکند .اکثر افراد می خواهند مردم را با پول تحت تاثیر قرار دهند چون فکر میکنند پول انها را تایید می کند و باعث می شود احساس کنند کسی هستند بنابراین اگر رابطه شما با پول به این شکل است شما در شیب لغزنده ای هستید این دلایل دنبال کردن پول است زیرا در صورت عدم داشتن پول باعث میشود انها خود را هیچ فرض کنند. پول باید زندگی ما را بهبود بخشد نه اینکه ما را کنترل کند.

پول تاثیر بسیار زیادی روی مردم دارد که با تغییر ناگهانی سود یا زیان در سرمایه گذاری هایشان تأثیر عمیقی بر شخصیت ها و نگرش انها میگذارد و این می تواند یک شخص شاد و یا یک فرد منفی نگر را تغییر دهد در صورتی که افرادی که وابسته به پول نیستند و اعتقادات درستی در مورد موجود بودن پول دارند میدانند با از دست دادن سرمایه خود میتوانند مجدد ثروت ایجاد کنند و با احساس خوب به بیزینس خود ادامه میدهند در حالی که افراد ضعیف با یک شکست زندگی انها نابود می شود.

مسئله نبود پول نیست بلکه احساسات شماست

معلم مدیرت مالی Suze Orman بهترین فرد در این زمینه است. او با اعتقاد عمیق می گوید: مردم فکر می کنند دلیل اینکه آنها بدبخت هستند یا دچار یک رابطه عاطفی خراب هستند به این دلیل است که آنها هیچ پولی ندارند. آنها صادقانه فکر می کنند که اگر پول بیشتری داشته باشند مشکلات کمتری خواهند داشت اما این درست نیست!

دلیل که آنها پول بیشتری ندارند، به این دلیل است که آنها این گونه در مورد خود فکر میکنند اما پول و چیزهایی که در اطراف شماست، هرگز نمی تواند شخصیت شما را تعریف کند بلکه احساس شما در مورد خودتان باعث شکل گیری شخصیت شما میشود که در نهایت با تغییر شخصیت شما به سمت بهتر شدن، وضعیت مالی شما نیز بهتر میشود بنابراین قبل از هر چیز تفکر خود را در مورد پول و خودتان تغییر دهید زیرا شما از بدو تولد شایسته بوده اید.

https://voiceebook.com/ : منبع

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*