Make your own free website on Tripod.com

Posted by on July 31, 2021

بهترین مدل لپ تاپ ها در سال 2021

لپ تاپ ها به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند و با توجه به معیار های مختلفی ارزیابی می شوند. اولین و مهم ترین دسته بندی لپ تاپ ها نوع کاربرد آنها می باشد. به طور کلی لپ تاپ ها به 4 دسته تقسیم می شوند که در ادامه به ویژگی های هر کدام خواهیم پرداخت.

لپ تاپ های اقتصادی:

این مدل لپ تاپ از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه است و نیازی نیست تا برای خرید آن بودجه زیادی داشته باشید. از طرفی در این مدل از لپ تاپ ها بیشتر سعی شده تا بهترین و مناسب ترین امکانات گرد هم جمع شوند تا فرد از کار کردن با آن لذت ببرد. لپ تاپ های اقتصادی مناسب گیمینگ و کارهای حرفه ای نیستند و برای کارهای خیلی سنگین مثل مدل سازی و غیره نیز استفاده نمی شوند. این مدل بیشتر مناسب استفاده های شخصی می باشد.

برای چه کسانی مناسب است؟ اگر بودجه زیادی ندارید و کارهای حرفه ای مثل ادیت و مدل سازی انجام نمی دهید و دوست دارید لپ تاپی داشته باشید که برای اکثر کارها مناسب باشد این مدل مناسب شماست.

لپ تاپ های گیمینگ:

این مدل همان طور که از نامش پیداست مناسب گیم و بازی می باشد. در این مدل از کارت گرافیک های حرفه ای تر و گران تری استفاده شده است تا تجربه بازی را برای شما لذت بخش تر کند. لپ تاپ های گیمینگ نیز به چند رده متوسط تا حرفه ای تقسیم بندی می شوند و برای اجرای بازی های سنگین استفاده می شوند. قیمت این مدل از لپ تاپ ها معمولا بالا است و نمی توانید با یک بودجه پایین اقدام به خرید آن کنید.

برای چه کسانی خوب است؟ اگر بیشتر گیم بازی می کنید و استفاده اصلی شما گیم است این مدل مناسب شماست. با خرید یک لپ تاپ گیمینگ خیال تان راحت است که لپ تاپ شما از قدرت بالایی برخوردار است و می توانید از آن برای مدت ها استفاده کنید. اما اگر استفاده های بسیار ساده ای دارید اصلا خرید این مدل لپ تاپ را به شما پیشنهاد نمی کنم و بهتر است برای استفاده های ساده به سراغ لپ تاپ های اقتصادی بروید.

لپ تاپ های حرفه ای:

این مدل از لپ تاپ ها ویژگی لپ تاپ های اقتصادی و گیمینگ را باهم دارند و تقویت بیشتری شدند. این مدل دارای کارت گرافیک، cpu و ram بالایی می باشد که به واسطه همین قطعات قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد و برای کارهای برنامه نویسی، ادیت و مدل سازی و غیره می توانید از آن استفاده کنید. همچنین این مدل برای گیم نیز مناسب می باشد.

برای چه کسانی خوب است؟ اگر کارهای خاص و حرفه ای می کنید یا شغل تان با کامپیوتر و لپ تاپ است این مدل مناسب شماست. همچنین اگر بودجه خوبی دارید خرید لپ تاپ های حرفه ای خیال شما را راحت می کند چون برای انجام گیم، کارهای ساده و حرفه ای به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد.

بهترین لپ تاپ در بازه قیمتی زیر 10 میلیون تومان

در این بازه قیمتی بیشتر لپ تاپ های اقتصادی و شرکتی موجود می باشد و لپ تاپ های گفته شده مناسب گیم و بازی نیستند. توان پردازشی مناسب و حافظه خوب و کیفیت بالا از ویژگی های این بازه قیمتی به حساب می آید. تنوع در این بازه زیاد است اما معمولا بیشتر آنها شبیه به هم هستند. دو برند لنوو و ایسوس در این دسته می درخشند و بهترین گزینه های موجود را روانه بازار کردند.

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook X543MA – A

لپ تاپ های ایسوس جز بهترین لپ تاپ ها در بازار به حساب می آیند که از محبوبیت بسیار خوبی در بین کاربران نیز برخوردار هستند. این مدل در ابعاد 251*272*381 میلی متر با ضخامت 27 میلی متری عرضه شده است که ضخامت آن نسبت به دیگر لپ تاپ ها کمی بالا می باشد که جز نکات منفی آن به حساب می آید. وزن 1.9 کیلوگرمی آن نیز به شما این امکان را می دهند تا هر جایی که خواستید آن را با خود ببرید.

پردازنده مرکزی این مدل  Intel Celeron 4000 و پردازشگر گرافیکی آن 500 Intel HD Graphics می باشد که برای کارهای عادی جوابگو می باشد و شما را با کندی رو به رو نمی کند. حافظه رم 4 گیگابایت نیز در این رنج قیمت بسیار طبیعی است و برای استفاده های عادی هیچ مشکلی به وجود نمی آورد. البته این مدل توانایی ارتقا رم و نصب حافظه SSD را دارا می باشد که یک ویژگی بسیار مثبت برای این لپ تاپ به حساب می آید.

حافظه این مدل 1 ترابایت می باشد که خیال شما را از بابت مشکل ذخیره اطلاعات و کمبود فضا راحت می کند. باتری آن نیز با توجه به سخت افزار پایین آن توانایی پاسخگویی تا 5 ساعت را دارای می باشد.

صفحه نمایشی 15.6 اینچی با وضوح 1080*1920 یکی از برگ های برنده این لپ تاپ به حساب می آید که تجربه ‌ی فیلم تماشا کردن را بسیار لذت بخش می کند.

منبع : https://mokhatab.org/best-laptop-model

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*