Make your own free website on Tripod.com

Posted by on May 11, 2023

قیمت سوئیچ دوربین مدار بسته

سوئیچ دوربین مدار بسته چه کاربردی در این سیستم دارد؟ قیمت انواع سوئیچ ماهواره و لیست قیمت سوییچ و اسپلیتر چگونه است؟ این‌ها سؤالاتی است که ممکن است ذهن همه شما را درگیر کرده باشد بنابراین ما قصد داریم در ادامه این مقاله به سؤالات شما پاسخ دهیم. از قطعات جانبی دوربین مداربسته باید به سوئیچ اشاره نمود. به کار بردن سوئیچ‌ها در بسترسازی‌های گسترده و یا محیط‌هایی که احتیاج به کابل‌کشی‌های پایینی وجود دارد کارایی زیادی دارد. برای نمونه در مسافت‌های طولانی به ‌جای اینکه از هر دوربین کابلی به ‌صورت مجزا به سیستم ضبط برود همه دوربین‌ها به سوئیچ وصل شده و فقط یک عدد کابل از سوئیچ به سیستم ضبط منتقل می‌شود. سوئیچ شبکه یا هاب سوئیچ‌ها، قسمت‌های شبکه را به هم وصل می‌کنند.

سوئیچ دوربین مدار بسته چیست؟

سوئیچ دوربین مدار بسته قابلیت مشاهده‌ی تصاویر، تعدادی دوربین مداربسته را به شکل جدا بر روی یک صفحه ‌نمایش فراهم می‌کند و همین‌ طور قابلیت گرفتن صدا از دوربین مداربسته هم وجود خواهد داشت (اگر دوربین مداربسته شما میکروفون داشته باشد). یکی از عیب‌های سوئیچ، وقفه‌ی نشان دادن تصاویر در زمان عوض کردن تصاویر است. در دستگاه‌های قدیمی فقط دوربینی که در حالت نمایش بر روی مانیتور بود، روشن می‌ماند و سایر دوربین‌های مداربسته خاموش بودند (زیرا قابلیت ضبط تمامی تصاویر به همراه هم وجود نداشت). به همین خاطر در زمان عوض کردن تصاویر کمی طول می‌کشید تا دوربینی که به‌تازگی روشن ‌شده است، تصویر را به ‌طور مناسب پخش کند.

تعداد پورت‌های سوئیچ دوربین مدار بسته

اغلب، سوئیچ دوربین مدار بسته تعداد پورت‌های متنوع مثل انواع مختلف سوئیچ‌های POE 4 پورت، 8 پورت، 16 پورت و 24 پورت دارند. هرچه تعداد دستگاه‌ها بیشتر باشد، میزان پورت سوییچ بالاتر خواهد بود. به ‌عنوان نمونه یک سوئیچ دارای 24 پورت مدیریتی هوشمند، قابلیت منتقل کردن توان را به همراهی دیتا از مبدأ به مقصد به‌ وسیله یک کابل شبکه را دارد.

سرعت منتقل کردن داده در 24 پورت شبکه و 1 پورت Console و 4 پورت SFP مساوی با 10/100/1000Mbps است و 24 پورت شبکه دارای توانایی منتقل کردن انرژی با استاندارد صنعتی IEEE 802.3fa را برای هر سیستم PoE استاندارد است. این سوئیچ با آداپتور 400 وات می‌تواند انرژی 24 دوربین IP همسان با IEEE802.3af را تأمین نماید (15.4 وات برای هر پورت)، درحالی‌که این سوئیچ می‌تواند توان تنها 12 دوربین IP همسو با استاندارد IEEE802.3at را تأمین نماید (30 وات در هر پورت).

انواع سوئیچ دوربین مدار بسته

سوئیچ دوربین مدار بسته ازنظر کارکرد و قابلیتی که دارند به چند گروه طبقه‌بندی می‌شوند که شامل این موارد است.

  • سوئیچ مدیریتی

این مدل از سوئیچ‌ها افزون به بر این‌که همه کارکردهای سوئیچ غیر مدیریتی را دارند می‌توانند به ‌وسیله شخص  پیکربندی شوند تا در صورت نیاز اطلاعات را طبق اولویت‌های که فرد مشخص کرده است رد و بدل نماید.

  • سوئیچ غیر مدیریتی

 این مدل از سوئیچ‌های شبکه، احتیاج به هیچ نوع پیکربندی مخصوصی ندارند و با متصل کردن سیستم‌هایی که توانایی سوئیچ شدن را داشته باشند می‌توانند به شکل اتوماتیک به ‌وسیله خود سوئیچ به سیستم‌ها و با پیکربندی پیش‌فرض متصل شوند و شروع به تبادل داده‌ها کنند.

  • سوئیچ هوشمند (Smart Switch)

این سیستم از مدل سوئیچ دوربین مدار بسته مدیریتی با توانایی محدود است که فعالیت‌هایی را که می‌توان در آن انجام داد شامل تنظیمات اولیه سیستم‌های محلی مجازی (VLAN) و تنظیم کردن مقدار پهنای باند پورت از خصوصیات این سوئیچ می‌توان نام برد.

  • سوئیچ دوربین مدار بسته تجاری (EnterPrise Switch)

 این مدل از سوئیچ‌ها از نوع مدیریتی هستند که توانایی پیکربندی، اداره و کپی سیستم را دارند و در مقایسه با سوئیچ مدل هوشمند از توانایی مدیریتی بالاتری برخوردارند و برای کمپانی‌ها و محیط‌هایی که تعداد نود (سوئیچ‌هایی که توانایی استفاده در سیستم را دارند) آن‌ها برای شبکه شدن بالا است خوب است.

  • سوئیچ‌های (POE (Power OVER Ethernet

 در این سوئیچ‌ها فناوری بنام POE به‌کاررفته است که به‌ جز انتقال اطلاعات، کار منتقل کردن انرژی برق را هم انجام می‌دهد و به ‌عبارتی‌ دیگر به‌ وسیله این شیوه کابل اترنت می‌تواند با به‌کارگیری این سوئیچ غیر از منتقل کردن داده‌های برق، دستگاه‌های عضو شبکه را هم تأمین نماید. حال شاید بخواهید بدانید که قیمت انواع سوئیچ poe و قیمت سوئیچ POE دارای ۱۶ پورت چقدر است؟ با ما با ادامه مطلب همراه باشید.

  • سوئیچ‌های صنعتی

 این مدل از سوئیچ دوربین مدار بسته برای فضاهای صنعتی که وضعیت جوی آن‌ها نا مناسب (مثل دمای بسیار زیاد) است به علت استقامت زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای وصل کردن سیستم و راهاندازی دستگاه‌های امنیتی مثل دوربین‌های مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرند. ازلحاظ توانایی پیکربندی این سوئیچ‌ها مثل سوئیچ‌های هوشمند فعالیت می‌کنند.

  • سوئیچ‌های وب هوشمند (Web Smart)

 به این نوع از سوئیچ دوربین مداربسته smart و Web managed می‌گویند که برای سیستم‌های متوسط با کارکرد مدیریتی ارائه می‌شود. این سیستم خصوصیاتی مثل نظارت بر پورت‌ها، تجمع VPN و لینک‌ها را به ‌وسیله رابط کاربری که درون مرورگر قرارگرفته به کاربر ارائه می‌دهد.

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*