Make your own free website on Tripod.com

Posted by on September 18, 2019

بلغارستان

بلغارستان کشوری است که در جنوب شرقی اروپا پیمان دارد و پایتخت آن شهر صوفیه است. زبان رسمی مردم بلغارستان، بلغاری است که زبانی هند و اروپایی و از شاخه اسلاوی جنوبی می باشد ،

 

اگرچه قشر جوان بلغاری امروزه تکلم به انگلیسی را ترجیح می‌دهند. یکتا پول این مملکت لِف با یکتا جزء استونیکی است. بیشتری ملت این کشور بلغاری ‌تبار و بقیه بیشتر ترک و کولی هستند. مملکت بلغارستان حائز تمدنی کهنه با قدمت ۳۵۰۰ سنه پیش از میلاد مسیح می باشد و نخستین ساکنان این ناحیه اقوام ترکیه‌ای‌ بودند. نام بلغارستان از بلغارها نشات می گیرد که از استپ‌های شمال دریای سیاه به آنجا مهاجرت کرده و بر تیره ها اسلاو غلبه نمودند و در سنه ۶۸۱ میلادی اولین پادشاهی بلغاری به حکومت رسید.جمعیت کثیری از ملت مملکت بلغارستان از مذهب مسیحیت گونه ارتدوکس پیروی می کنند. از جمله مناطق گردشگری و جاهای دیدنی بلغارستان که از شهرهای بندری و زیبای این کشور به اسم وارنا است که منطقهٔ ساحلی گلدن سندز (golden sands) را در ساحل خویش دارد. این منطقه از نظر اقتصاد گردشگری، نقش به سزایی برای ملت منطقه و مردم کشور بلغارستان دارد. گونه ها تفریحات در حاشیه سواحل در میان گردشگر های تور بلغارستان طرفداران زیادی دارد.

آب و هوای بلغارستان

در بلغارستان دو گونه منطقه آب و هوایی متفاوت وجود دارد و با توجه به ارتفاعات متفاوت است. شمال مملکت تابستان های گرم و زمستان های سردی دارد در حالی که جنوب شرقی ، از آب و هوای مدیترانه ای و معتدل برخوردار می باشد. اغلب اقلیم بلغارستان دارای آب و هوای سرد کوهستانی است و نواحی ساحلی دریای سیاه نیز آب و هوای معتدل مرطوب دارد.

بارش برف فراوان از دسامبر نخست و الی اواسط ماه مارس شدنی است ادامه داشته باشد و دمای هوا 1- درجه سانتیگراد و در اوج 6 درجه سانتی گراد متغیر است. تابستان های بلغارستان نیز بین 25 الی 30 درجه سانتی گراد بوده که در مناطق جنوبی می تواند گرمتر هم باشد.

و اما در مناطق کوهستانی شمال و شرق کوه های بالکان نیز در تابستان درجه هوا نسبت به مناطق شمالی در طول روز پایین تر بوده و در شب نیز هوا سرد و برخی مواقع درجه حرارت زیاد زیر تر از زمستان می شود. بهترین سررسید برای سفر به بلغارستان بین ماه های تیر تا مهر می باشد.

غذاهای بلغارستان

غذاهای بلغارستان از کله پزی ترکی و یونانی تاثیر گرفته اند. که انواع گوناگون سبزیجات، گیاهان دارویی و میوه های گوناگون را شامل می شود. گوشت مرغ و خوک و ماهی، از پرطرفدارترین غذاهای بلغاری هستند و گوشت بره نیز به روش سنتی بلغاری و زیاد خوش طعم پختن می شود. گونه ها سوپ های گوناکون سرد و گرم در بلغارستان هستی دارد که «Tarator» از سوپ های سرد معروفشان است. وانگهی سبزیانه مخصوصی به اسم شوپسکا (Shopska) متشکل از گوجه فرنگی، خیار، پیاز و فلفل خام یا کباب شده است زیاد خوش طعم است.

موساکا (Moussaka) هم یگانه از غذاهای سرشناس بلغارستان است که ازسیب زمینی پخته، گوشت قیمه شده تشکیل می شود و نوعی سس ویژه است. شیرینی های متعددی نیز در این کشور تهیه می شود که می توان از میانی آنها به بانیتسا (Banitsa) اشاره کرد.

دو گونه پنیر سنتی در بلغارستان هستی دارد، اولی Kashkaval است که زرد رنگ و مانند به پنیر آلمانی Dutch Gouda است و دوم پنیر معروف Sirene است که نوعی از پنیر فتا می باشد و از نظر طعم همانند پنیر فتای یونانی است. این پنیر از شیر گوسفند ساخته می شود، اما برخی مواقع از شیر گاو یا بز یا درهم این ها هم بهره‌گیری می گردد.یک ماست محلی بلغاری که Kiselo Mlyako اسم دارد از شیر گوسفند یا گاو درست می شود اما برخی مواقع از شیر بوفالو هم بهره‌گیری می گردد که مزه اخص ای به آن می دهد که بسیار خوشمزه و معروف است.

هتل های بلغارستان

هتل های بلغارستان در جای جای این کشور پذیرای گردشگر ها می باشد. هتل هایی با خدمات بی همتا و گوناگون در درجه های گوناگون که بنا به نیاز گردشگردان مورد گزینش پیمان می گیرد. انواع هتل های 5 ستاره بلغارستان، هتل های 4 ستاره بلغارستان، هتل ملیا گرند هرمیتاژ وارنا هتل استرا بلغارستان، هتل ادمیرال وارنا، هتل اینترنشنال وارنا هتل، مارينا گرند بيچ وارنا از جمله بخشی از این هتل ها می باشند.

جاذبه های توریسم بلغارستان

جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بلغارستان، در میان گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کرده است.کشوری جذاب و قشنگ با سواحل و چشم اندازی دلپذیر و گونه ها تفریحات آبی همانند شنا و غواصی و موج سواری، ،تفریحات کوهستانی از آنگونه اسکی، گردشگری روستایی و آشنایی با نزاکت و سنت ملت روستای بلغارستان، انواع موزه های متعدد با یادگارها تاریخی مختلف، چشمه های آب گرم و ویژگی درمانی آنها، مراکز خرید بلغارستان، گونه ها کلیسا و صومعه های تاریخی، پارک های انبوه و… بخشی از جاذبه های توریستی بلغارستان است .قبل از تصمیم برای مسافرت به این کشور بهتر است درنظر بگیرید که سفر به بلغارستان و میزان هزینه برای سفر به این کشور چه میزان است و آیا با میزان هزینه شما همخوانی دارد یا خیر

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*