Make your own free website on Tripod.com

Posted by on April 1, 2021

در راستای توسعه صنعت خودرو سازی، تکنیک های نرم افزاری قدرتمندی همچون ریمپ ایسیو پا به عرصه میدان نهادند. دستاورد هایی که کمپانی های بزرگ برای تغییرات سیستم خودرو به دست آورده اند به پشتوانه بسی قابل تحسین است.

از مهترین پارامترهایی که با علم و هوشمندی متخصصان در نظر گرفته شد، طراحی و ساخت ایسیو بوده است. ریمپ ایسیو یا به نحوی Remap ECU عملیاتی است که برنامه نویسان برای کارایی موتور خودرو طراحی می کنند.

ریمپ ایسیو به عنوان جایگزین مناسب ایسیو در فرایند تولید وسایل نقلیه، در این قطعه قرار می گیرد. استدلال های زیادی جهت شاخص بودن ریمپ بیان شده است که در ادامه مطالب بیان خواهد شد.

همچنین اگر می خواهید به پاسخ سؤالاتی همچون ریمپ چیست؟ مزایای ریمپ کدام است؟ عملکرد و کارایی ریمپ به چه نحوی است؟ آیا موجب کاهش یا افزایش شتاب ریمپ ECU و یا افزایش توان کاتاف Remap ECU خواهد بود؟ تأثیری در کاهش مصرف سوخت خواهد داشت و … برسید، چند دقیقه ای را به مطالعه این محتوا اختصاص دهید.

ریمپ چیست و مزایای ریمپ شامل چه مواردی است؟

هر خودرویی برای بازدهی و راندمان بهتر نیاز به قطعات و سیستم های نرم افزاری دقیق و پیشرفته ای دارد. ریمپ به عنوان یک رایانه با نام ECU یکی از آن اجزایی است که می توان از آن به عنوان اصلی ترین پارامتر یک خودرو نام برد.

ریمپ طوری طراحی و تولید شده است که موتور را تحت کنترل خود دارد. اکر موتور خودرویی درست عمل کند، طبیعتاً تمامی اجزای سخت افزاری و نرم افزاری وسیله نقلیه به درستی عمل خواهد کرد.

ریمپ دارای شاخصه های بسیاری است. که از جمله مزایای ریمپ ایسیو می توان موارد زیر را نام برد:

  • افزایش توان خروجی موتور خودرو
  • افزایش شتاب ریمپ ECU
  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش توان کاتاف Remap ECU
  • تغییر میزان سوخت و جرقه هنگام شتابگیری و دور موتور
  • متناسب با شرایط جوی و کیفی بودن نوع سوخت هر منطقه
  • افزایش راندمان و همچنین طول عمر موتور خودرو
  • عدم تأخیر در پدال گاز
  • محافظت از کاتالیزور و سوپاپ
  • مراقبت از واشر، سر سیلندر و …

ناگفته نماند در صورتی تمامی این موارد کارساز است که ریمپ ایسیو توسط فردی ماهر که تخصص نصب و ستاپ ریمپ ایسیو را دارد انجام شود تا نه تنها موجب آسیب دیدگی موتور خودرو نشود بلکه عمر مفیدی به آن بخشد و به کارایی دیگر قسمت ها نیز کمک کند.

رایانه ای به نام ایسیو ECU

در تعریف ریمپ به این مطلب پرداخته شد که ریمپ به عنوان تنظیمات ایسیو انجام می گیرد. حال در تعریف خود ایسیو می توان اینگونه گفت که ایسیو نقش رایانه را دارد که قابلیت تنظیم و تغییر دارد.

مانند هر برنامه نرم افزاری دیگر در تلفن همراه، لپ تاپ و … که قابلیت نصب و آپدیت و ارتقا را دارد، خودرو نیز قطعه ای به نام ایسیو دارد که ریمپ در ایسیو با تنظیمات نرم افزاری روی آن نصب می گردد.

تنظیمی که بر روی ایسیو انجام می گیرد قدرت، توان و دور موتور را با توجه به شرایطی همچون شتاب و مصرف نوع سوخت کنترل می کند. تأثیری که ریمپ ایسیو بر روی موتور می گذارد راندمان خودرو را در حد قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

مزایای ریمپ

تولیدکنندگان سعی بر این داشته اند تا با تولید مدل های مختلف ایسیو، با توجه به در نظر گرفتن عواملی همچون جغرافیا، اب و هوا، قوانین حاکم بر کشور و … بهترین ستینگ را بر روی این رایانه کوچک اعمال کنند. در نهایت ریمپ ایسیو با هدف کنترل و مهار موتور خودرو تولید و به دست عرضه کنندگان و خریداران می رسد.

کارایی ریمپ ایسیو

امید است تا این بخش از مقاله به پاسخ پرسش ایسیو و ریمپ چیست رسیده باشید. همان طور که در مورد مزایای ریمپ ایسیو و کارایی آن عنوان شد این سیستم موجب افزایش توان کاتاف Remap ECU، افزایش شتاب ECU و همچنین به حداقل رساندن میزان سوخت یا کاهش مصرف سوخت می شود.

در کنار ویژگی های مفیدی که از ریمپ ایسیو ذکر شد مواردی همچون کنترل شتاب اولیه و ثانویه، بر طرف کردن سنسور دوم مربوط به اکسیژن، افزایش بوست، کنترل دمای آب خودرو و بسیاری از عوامل دیگر نیز تحت تأثیر ریمپ ایسیو با بازدهی عالی می باشند که حاکی از کارایی ریمپ ایسیو به نحو استاندارد دارد.

تولیدکنندگان ایسیو برای آنکه مهمترین فاکتورها یعنی مصرف سوخت را به حداقل برسانند و از طرفی گشتاور موتور خودرو را افزایش دهند با پیشرفته ترین تکنولوژی به تنظیمات ریمپ پرداخته و ایسیو را با امتیازات ویژه مناسب هر خودرو تولید کردند.

یک نکته مهم که نباید از آن چشم پوشی کرد، نصب و ستاپ ریمپ ایسیو است. اگر هر برنامه یا قطعه ای در جای مناسب خود و به دست افراد کار بلد انجام نگیرد می تواند نتایج عکس داشته باشد.

کاهش مصرف سوخت

درنتیجه بهتر است هنگام اپدیت کردن ریمپ ایسیو و ایجاد تغییرات در ایسیو، همچنین نصب و تنظیم آن از افرادی که در این زمینه مهارت و تجربه کافی دارند، خدمات گرفته شود. زیرا ایشان علم کافی در مورد ECU خواهند داشت.

خیلی اوقات نوع وسیله نقلیه یا مقدار استفاده فرد از خودرو به گونه ای است که نیاز دارد در جداول مربوط به ریمپ ایسیو، تغییرات خاصی صورت گیرد. در نتیجه اینجاست که مهارت فردی حرفه ای به کمک راننده می آید. شرکت های بسیاری در پایگاه های اینترنتی معتبر با معرفی کامل اجزای موتور خودرو و نرم افزارهای پیشرفته در زمینه بازدهی مناسب خودرو، شبانه روز آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می باشند.

معرفی نرم افزارهای تخصصی ریمپ

در بازارهای داخلی و خارجی ارگان های زیادی در عرصه برنامه نویسی ریمپ ایسیو فعالیت دارند. کشور ایران نیز از این رده دور نمانده و شرکت های مطرحی با به کار گیری نرم افزارهای بروز و اورجینال مشغول طراحی ریمپ هستند.

نرم افزارهای مشهوری که در بازارهای آنلاین توانسته است به دلیل قیمت و کیفیت مناسب محبویت زیادی کسب نماید به شرح زیر است:

  • نرم افزار WinOls
  • نرم افزار ECM Titanium

توجه شود که کپی از نرم افزارها و پروگرامرهای غیر اصولی که در جهان آنچنان مطرح نیستند، جهت ایسیو انجام شود آسیب جدی به موتور اتومبیل خواهد رساند. زیرا موفق به یافتن جداول کامل برنامه نویسی شده در ریمپ نخواهند شد.

از طریفی کار کردن با نرم افزارهای ذکر شده در بالا افرادی حرفه ای و متخصص را می طلبد که از طریق کسب اطلاعات کامل از مراجع مربوط به ایسیو بتوانند جدول ریمپ را تنظیم کرده و تمامی المان های آن را به هم مرتبط کنند.

ریمپ ایسیو ( نرم افزارهای تخصصی ریمپ )

پروگرامرهایی جهت بروز کردن ریمپ

ریمپ ایسیو قابلیت تغییر و بروز شدن را دارد. دستگاه های مختلفی جهت ارتقا برنامه های ریمپ وجود دارند که در میان آن ها prog7،Tnm، Kess، Ktag، Flash، Bcm و … مخصوص خودرو بسیار پرکاربرد می باشد.

تمامی این پروگرامرهای هوشمند برای خودرو کارایی دارند با عملکرد منحصر به فرد خود بر روی ایسیو، از بهترین دستگاه های کاربردی وسایل نقلیه به شمار می آیند. تعدادی از خصوصیات ارزنده این پروگرامرها را برای شما ذکر خواهیم کرد:

  • حمایت کامل از پروتکل هایی همچون KWP، BDM ، ISO و …
  • قابلیت عیب یابی قطعاتی همچون یونیت های گاز سوز
  • قابلیت مبدل کردن ایسیو به کمک OBD2
  • انجام پروگامر و دتکت برای ایسیو
  • انجام پروگرام ایپرام و …

هزینه ها و قیمت ریمپ ایسیو

هزینه هایی که برای این فرایند نرم افزاری یعنی ریمپ انجام می گیرد، متفاوت است. همان طور که می دانید ریمپ ایسیو با توجه به الگوریتم هایی که برای جرقه زنی، پاشش مربوط به سوخت و دیگر عوامل آن تعریف شده، قابلیت تغییر و برنامه ریزی مجدد دارد و بر اساس این علم میزان شتاب و مصرف سوخت را کنترل می کند.

در مورد هزینه و قیمت ریمپ می توان گفت هر چه نرم افزار استفاده شده اورجینال و فابریک باشد مسلماً قیمت قابل توجه تری خواهد داشت. زیرا میزان خرید می بایست برآورد شود تا شرکت نصب کننده و ارائه دهنده دچار ضرر نشود.

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*