Make your own free website on Tripod.com

Posted by on February 15, 2020

دبی یکی از احسن شهرهای نوین و توریستی عالم می باشد که به انگیزه دارا بودن جاذبه های گردشگری و تفریحات بی همانند امروزه مورد توجه بسیاری از جهانگردان پیمان گرفته است. وجود مراکز خرید لوکس و بسیار کبیر در این شهر، سبب شده که افراد زیادی از اقصی نقاط دانشمند به دبی سفر کنند و به همین علت این شهر امروزه گرد از قطب های مهم بازرگانی در دنیا محسوب می شود. دبی شهری گران است که با طهران دویی قیمتی محسوس در حدود 80 درصد دارد. در این نوشتار ما منظور داریم درباره هزینه سفر به دبی اطلاعاتی شرح دهیم تا گردشگران تور دبی بتوانند سفر بهتری به این شهر توریستی داشته باشند. قبل از مطالعه این نوشتار لازم است بدانید که واحد پول در کشور امارات و شهر دبی درهم بوده و در حال آماده (سال 1397) یک مختلط برابر با حدود 3800 تومان می باشد. اسکناس های متداول در امارات به این شرح است که: اسکناس 1000 اختلاط به رنگ ارغوانی، اسکناس 500 اختلاط به رنگ آبی، اسکناس 200 درآمیختگی به رنگ نارنجی، اسکناس 100 درآمیختگی قرمز رنگ، اسکناس 50 درهمی بنفش و اسکناس 20 اختلاط آبی رنگ می باشد.

بخشی از هزینه سفر به دبی برای گردشگران تور دبی به مخارج پیش از سفر مربوط می شود. مخارج قبل از سفر، دربرگیرنده خرج های گرفتن گذرنامه، ویزا، عوارض شهرداری، خدمات دفاتر شهربانی + 10 و پست می باشد. ویزای دبی در چند مدل وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

*ویزای 3 ماهه با خرج 1000 درهم

*ویزای فوری 3 ماهه با خرج تقریبی 1100 درهم

*ویزای 1 ماهه با هزینه 360 درهم

*ویزای فوری 1 ماهه با خرج 420 درهم

*ویزای 14 روزه با خرج 320 درهم

*ویزای فوری 14 روزه با هزینه تقریبی 370 درهم

روش سفر کردن به شهر دبی به میزان بودجه ای که برای خرج سفر به دبی در عقیده گرفته اید بستگی دارد. گردشگران تور دبی می توانند به وسیله هواپیما یا با کشتی سفر کنند، خرج بلیط هواپیما از طهران به دبی حدود 600 هزار تومان و هزینه رفت و برگشت به وسیله کشتی نزدیک 500 هزار تومان می باشد.

اما بخش اساسی هزینه سفر به دبی در درازا سفر رویداد می افتد که شامل خرج اقامت، هزینه خوراک، خرج حمل و نقل، هزینه تفریح و هزینه خرید سوغاتی می شود.

-هزینه حمل و نقل عمومی در شهر دبی:

سیستم حمل و نقل عمومی در دبی پیشرفته بوده و دربرگیرنده اتوبوس، اتوبوس آبی، مترو و تاکسی آبی می شود که گردشگران تور دبی می توانند به واسطه آن ها به نقاط گوناگون این شهر سفر کنند و از دیدنی های آن بازدید کنند. نوعی بلیط الکترونیکی به اسم “نول کارت” در شهر دبی هستی دارد که جهانگردان به محض ورود به شهر می توانند آن را تعبيه کنند و برای جابجایی به وسیله مترو و اتوبوس متعلق به سهم ببرند، همچنین هزینه سفر به دبی نیز با این کارت به صرفه تر می باشد. نول کارت ها در 4 نوع: نول کارت طلایی، نول کارت آبی، نول کارت قرمز و نول کارت نقره ای وجود دارند. نول کارت قرمز: این گونه کارت که تا 3 ماه اعتبار دارد، تنها برای 10 بار قابل بهره‌گیری بوده و قیمت آن 2 مختلط می باشد. گردشگران تور امارات این نول کارت های کاغذی را باید از دستگاه های فروش بلیت جاسازی کنند. یک نکته که درباره نول کارت های قرمز رنگ هستی دارد، این است که تنها برای یه گونه وسیله نقلیه عمومی (یا اتوبوس یا مترو) می طاقت متعلق به سهم برد. بلیت های الکترونیک نول کارت الی 70 مختلط قابل شارژ هستند.

مترو: متروی دبی دسته های مختلف شهر را پوشش می دهد و دو خط سبز و قرمز دارد. خط قرمز آن از حوالی فرودگاه بین المللی دبی شروع می شود و تا ساحل جبل علی ادامه می یابد که گردشگران تور دبی به راحتی می توانند از خدمات آن بهره مند شوند. خرج استفاده از مترو در شهر دبی بین 3 تا 15 مختلط است.

تاکسی: تاکسی های شهر دبی بسیار نوین و پیشرفته بوده که به راحتی می توانید به وسیله آن ها جابجا شوید. خرج تاکسی برای جابجایی در شهر به مسافتی که می خواهید طی کنید پیوستگی دارد و خرج تغییر ناپذیر آن 12 درهم می باشد که هر چه مسافت طولانی تر باشد این مقدار اغلب می شود. لازم به ذکر است که بگوییم برای کاهش هزینه سفر به دبی بهتر است از تاکسی هایی به رنگ خاکستری کاربرد کنید که هزینه آن 5 مختلط می باشد.

آنتالیا در جنوب کشور ترکیه پیمان دارد که از پیشترها لغایت الان مورد پیشباز جهانگردان به گزیده تر گردشگر های ایرانی پیمان گرفته است. نظر به اینکه خرج سفر های خارجی نسبتا بسیار هستند بعضی از گردشگران به تعقیب سفر ارزان به آنتالیا هستند، برای آشنای با شیوه های کمتر کردن هزینه سفر با ما همراه باشید. مدت زمان سفر، محل اقامت، خوراک و تفریحات در سفر عمدتا به خرج آن پیوستگی دارد. در شهر آنتالیا فصل زمستان قیمت ها با تفریق قابل توجهی روبرو هستند و می نا گفت یکی از نظر هزینه احد از بهترین فصل ها برای سفر ارزان به آنتالیا است. اما بعضی از گردشگران آنتالیا مایلند در فصل های گرم به این شهر سفر کنند لغایت از ورزش های آبی و سواحل زیبای آن لذت ببرند.

از آنجا که راه های مختلفی برای سفر هستی دارد از جمله: هواپیما، اتوبوس، وسیله شخصی می باشد که می توانید به این کشور ورود کنید. اما از بین آنها اتوبوس کمرین خرج را دارد که ظرف دو روز شما را به مقصد می رساند. برای جا به جایی و سفر های تو شهری می توانید از سه طریق مترو، اتوبوس و تاکسی بهره‌گیری کنید که نسبت به بها اول مترو که با خرج ای 1.75 لیره (1700 تومان) تک سفره بوده و به تمام نقاط شهر انتقال می دهد. اتوبوس با پرداخت نقدی 2 لیر (دو هزار تومان) و پرداخت کارتی 1.8 لیر (1800 تومان) یکتا از بهترین وسایل نقلیه در شهر آنتالیا می باشد که به راحتی می تواندی متعلق به برای رسیدن به مقصدتان بهره‌گیری نمایید.

تاکسی ها نیز کمی گران هستند که ورودی آن ها 3 لیر (3 هزار تومان) و به ازای هر کیلومتر 3 لیر دیگر نیز به اجاره اضافه می شود. برای محل اقامت بهتر است از هتل های 2 تا 3 ستاره کاربرد کنید که خرج کمتری نسبت به سایر هتل ها دارند. رهنمود ما به گردشگران عزیز تور آنتالیا برای سفر ارزان به آنتالیا به کارگیری تورهای مسافرتی بوده که با کمترین هزینه محل اقامت و بلیط رفت و برگشت را فراهم می کنند و می توانید سفری آرام ولذت دسته را تجربه کنید.

در مقاله مقایسه تور دبی و آنتالیا در نوروز 99 هم میتوانید قیمت ها و شرایط سفر به این دو شهر ها بهتر بررسی کنید تا در انتخاب تور نوروز خود راحت تر تصمیم بگیرید

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*