Make your own free website on Tripod.com

Posted by on October 12, 2019

معرفی شهر وارنا ، بلغارستان

بلغارستان متعلق به کشورها اروپایی است که درباره آن کمتر می دانیم در حالی که می تواند گرد از مقاصد رویایی هرکسی باشد. در این مطلب به شناسایی یگانه از شهرهای ساحلی بلغارستان به نام وارنا می پردازیم. با نظاره همراه باشید.
وارنا سومین شهر بلغارستان و سرمایه دریایی این کشور، جذاب‌ترین شهر ساحلی دریای سیاه است که هر سال گردشگران بسیاری را از نقاط دور جهان به خویش جذب می‌کند. وارنا ترکیبی از یک شهر بندری، گردشگاه ساحلی و پایگاه نیروی دریایی است که گرچه صورت امروزین به خود گرفته است، اما از میراث تاریخی‌اش به نکوداشتن حفاظت می‌کند.

وارنا، بهشت ساحلی بلغارستان

ابتدا کمی درباره معماری وارنا بدانیم، ساختمان‌های وارنا حس نوستالژیک خاصی به شهر دیتا است. هر کدام از آنها در سبک خاصی ساخته شده و رنگ‌های متفاوت آنها عکس ها نقاشی شده با مداد رنگی را به ذهن می‌آورد. امروز وارنا یک شهر محبوب در بین هنرمندان و روشنفکران است؛ شهری که برای هر سلیقه‌ای جاذبه دارد. گرچه اکثر مردم این شهر را به عنوان پایتخت ساحلی بلغارستان می‌شناسند، اما واقعیت این است که جدای از دریا و سواحل زیبا وارنا گزینه‌های هیجان انگیز دیگری هم دارد؛ بناهای تاریخی، ساختمان‌های قشنگ و موزه‌های غنی. بنابراین برای بستن چمدان‌تان گمان به خویش راه ندهید.
بهترین زمان سفر به وارنا
وارنا حائز آب و هوای قاره‌ای است و معمولا در تابستان‌ها گرم با متوسط حدود ۳۰ درجه سانتیگراد و در زمستان‌ها نسبتا سرد با متوسط نزدیک یک درجه سانتیگراد است. مرز فاصل بین ماه‌های تیر الی مهر بهترین زمان برای سفر به وارناست؛ زیرا تابش خورشید در این فصل پسندیده است و به راحتی می‌توانید از فضا و ساحل‌های شهر کاربرد کنید. اگر دوست دارید برای گشت و گذار و بازدید از مناطق تاریخی و طبیعی به وارنا سفر کنید خرداد و آبان هم سررسید مناسبی برای سفر به بهشت ساحلی بلغارستان است.

دوچرخه سواری در وارنا
برای گردش در وارنا گزینه‌های بسیاری در مساوی شما قرار دارد. اگر در تقدیر گردشگری حومه وارنا ماندن دارید، می‌توانید از ایستگاه‌های اتوبوس، اتوبوس برقی و ماشین‌های اجاره‌ای برای رسیدن به مرکز شهر کاربرد کنید. برای گردش در ناحیه ساحلی باید به پاهای‌تان متکی باشید؛ قدم زدن روی شن‌های زرین لذت وصف ناپذیری دارد. علاوه بر این با دوچرخه می‌توانید پایتخت دریایی بلغارستان را کاوش کنید و برای رسیدن به سواحل گوناگون از این وسیله نقلیه بهره‌گیری کنید. برای سوار شدن به تاکسی باید کمی محتاط باشید؛ گاهی ممکن است ۱۰ برابر قیمت مصوب از شما پول طلب کنند! پس بهتر است از هتل‌تان بخواهید از یک شرکت معتبر برایتان تاکسی بگیرد یا حواس‌تان به تاکسی متر باشد.

جشنواره معتبر در موسیقی کلاسیک
تابستان در وارنا اهمیت بسیاری دارد؛ زمانی که شمار گردشگران این شهر سر به فلک می‌کشد و مردم از نقاط دور گیتی برای گذراندن یک تابستان با شادی در این شهر گردهم می‌آیند. شاید به همین علت است که اکثر جشنواره‌های وارنا در تابستان برگزار می‌شود. در این بین قدیمی‌ترین جشنواره سنتی موسیقی بلغارستان در وارنا برگزار می‌شود که گرد از فستیوال‌های قدیمی این هنر در اروپا هم به شمار می‌رود.
جشنواره موسیقی سنتی وارنا که هر سال در ژوئن و جولای برگزار می‌شود، توانسته جایگاه معتبری در گویه موسیقی کلاسیک در جهان کسب کند. در جشنواره موسیقی وارنا با یک تنوعی از ژانرها رو به رو خواهید شد؛ از اپرا گرفته تا کنسرت سمفونی و بخش‌های موضوعی. تعداد زیادی از قطعات نامدار موسیقی بلغاری برای نخستین بار در جشنواره موسیقی تابستانه وارنا شنیده شده و علاوه بر این استقبال نوازندگان خارجی هم از این جشنواره بسیار خوب بوده‌است.

هر سال در جشنواره موسیقی چندی از استعدادهای جوان معرفی و کلاس‌هایی برای آموزش در این مدت برگزار می‌شود. یکی سایر از جشنواره‌های مهم تابستانه وارنا جشنواره بین المللی تئاتر است. این رخداد که بزرگ‌ترین رویداد جهانی تئاتر در بلغارستان محسوب می‌شود هر ساله از اول لغایت دوازدهم ماه ژوئن برپاست. قصد اصلی این جشنواره فراهم کردن بستری برای برپایی گفت و گوی بین فرهنگی و تبادل نظر است. اگر به تئاتر و هنر بلغاری علاقه مند هستید می‌توانید در این جشنواره بهترین‌ها را از کم و بیش نگریستن کنید.وارنا، بهشت ساحلی

چگونه به وارنا برویم؟

برای درخواست ویزای بلغارستان حضور شخص متقاضی در سفارتخانه بایسته است. روند صدور روادید به به اتفاق روش شناسایی با استفاده از ضبط داده‌های بیومتریک چهره می‌گیرد. برای دریافت ویزای این مملکت همراه داشتن اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، اصل گذرنامه، دو تکه عکس، رزرو بلیت هواپیما و هتل، نامه تمکن مالی و گواهی اشتغال به پیشه ضروری است. شما برای رسیدن به وارنا می‌توانید از خطوط هوایی معراج، ترکیش و قطر ایرویز بهره‌گیری کنید.

بهترین مکان ماندن در وارنا
در وارنا برای گزینش محل اقامت مشکلی نخواهید داشت. البته رزرو کردن برای تابستان‌ها ضروری است. اگر تعقیب هتل‌های لوکس هستید یا دل‌تان می‌خواهد یک هتل ارزان گزینش کنید و اغلب وقت‌تان را در شهر بگذرانید به هر حال این شهر گزینه‎های احسان قبل روی‌تان خواهد گذاشت.
برای آرامش
هتل ۵ ستاره کلوب رزیدنس که ۳۰۰ متر با سواحل دریای سیاه بلغارستان فاصله دارد یکتا از گزینه‌های اقامتی مناسب و لوکس در وارناست. هتلی که ۱۸ زمین گلف اختصاصی دارد و مرکز تناسب اندام آن به پسینیان وسایل بدنسازی حرفه‌ای مجهز است. اگر به دنبال آرامش هستید واحدهای کبیر این مجموعه را گزینش کنید. استخر روباز، استخر سرپوشیده و دو زمین تنیس از سایر امکانات این مجموعه است. رستوران این هتل با آشپز مشهورش انواع غذاهای محلی و ارگانیک را برای‌تان سرو می‌کند. برای ماندن در این هتل باید شبی ۹۰ دلار بپردازید.

هتل های وارنا

اتاق‌هایی با نمای چوبی
در ۳۰۰ متری سواحل وارنا، هتل دالاس پیمان دارد. این هتل مجهز به استخر روباز، زمین تنیس، سونا و سالن بدنسازی است. باغ‌های این مجموعه از ویژگی‌های جالب این هتل است. مجتمع بازرگانی پیکادلی پارک ۲۰۰ متر با هتل فاصله دارد و الی مرکز شهر چهار کیلومتر مسیر است. نمای داخلی اتاق‌های این هتل با چوب ماهون و مبلمان دستباف تزئین شده و رستوران دالاس با گونه ها غذاهای محلی از شما پذیرایی می‌کند. برای اقامت در این هتل ۵ ستاره باید شبی ۷۵ دلار بپردازید.

کلاسیک ولی مجهز
گراند هتل، یگانه از هتل‌های کهنه وارناست که در سنه ۱۹۱۲ ساخته شده است. گرچه ساختمان هتل کمی باستانی است، ولی چیدمان هتل و زیبایی دکوراسیون آن برای‌تان جذاب خواهد بود. این هتل که در فاصله ۱۰ کیلومتری از فرودگاه بین المللی وارنا پیمان دارد، اینترنت پر سرعت رایگان در اختیار مهمانانش می‌گذارد. نوشیدنی‌های خنک در تمام روز در کافه هتل در دسترس است و رستوران هتل با غذاهای محلی از شما پذیرایی خواهد کرد. برای اقامت در این هتل باید شبی ۶۰ دلار بپردازید.

مدرن و باصرفه
اگر به تعقیب یک هتل مدرن با همگی امکانات و بها ارزان هستید گرفیت گالری گزینه مناسبی برای شماست. این هتل ۵ ستاره مدرن در ۴۰۰ متری کناره دریای سیاه و درست کناره ایستگاه اتوبوس ماسه‌های زرین پیمان دارد. مبلمان ظریف هر اطاق این هتل به شکل زیبایی طراحی شده و اتاق‌های آن مجهز به تلویزیون کابلی، اینترنت پر سرعت مجانی و دستگاه قهوه ساز است. مهمانان هتل می‌توانند از استخر سرپوشیده هتل با نمای پانوراما به شهر وارنا بهره‌گیری کنند. در ضمن هتل مجهز به سونا، اطاق ماساژ و مرکز تناسب اندام نیز هست. برای اقامت در این هتل باید شبی ۵۵ دلار بپردازید.

وارنا برای شکموها
بخش انفصال ناپذیری از هر سفر امتحان کردن غذاهای محلی است و خوشبختانه در بلغارستان شما با گزینه‌های بسیاری رو‌به‌رو هستید. کشوری که سرشناس به داشتن گوجه‌فرنگی‌هایی به اندازه توپ بیس‌بال است و طراوت سالاد چوپسکای (chopska) آن ضرب المثل است بی گمان یک مقصد ایده‌آل برای افراد خوش‌اشتها به احصاییه می‌رود.
این مساله در وارنا به اوج خویش می‌رسد؛ شهری که رستوران‌هایش با پاریس، لندن و نیویورک از عقیده کیفیت مواد غذایی، مزه و لذت کله پزی رقابت می‌کند. اگر دوست دارید غذای‌تان را در احد از آخرین بازمانده‌های تاریخی خانه‌های بلغاری از آن قرن ۱۹ گرایش کنید رستوران چوچورا (Chuchura) با دیواره‌های آجری و دکوراسیون سنتی احد از گزینه‌های مناسب خواهد بود.
اگر همنشین دارید سراغ یکی از رستوران‌های مجلل و امروزین شهر بروید هوریزونت (Horizont) احد از بهترین‌هاست. رستوران استاریا چینار (Staria Chinar) استانداردهای باربکیوی وارنا را ارتقا داده است؛ جایی که در آن گونه ها سس‌های لذیذ و چاشنی‌های غذایی دوست داشتنی را پیدا خواهید کرد.
البته در این رستوران ممکن است هنگام ورود کسی به زبان انگلیسی به شما خوشامد نگوید، اما کیفیت غذاها باب دل و محیط گرم و دلپذیر خواهد بود. رستوران بی ام اس(BMS) هم با منویی از گونه ها غذاهای بلغاری از شما پذیرایی خواهد کرد.

جک نالسیمن، نویسنده یورومن تراول
پر آفتاب‌ترین سواحل در همه اروپای شرقی متعلق به وارناست؛ شهری که سواحلی افسون کننده دارد و یگانه از نقاط محبوب در شرق اروپا برای گذراندن یک تابستان شاد و مفرح است. وارنا که در شمال دریای سیاه واقع شده نه فقط دارای سواحلی زیبا بلکه یک شهر جذاب کهن برای آشنایی با تاریخ بلغارستان هم محسوب می‎‌شود. شهری با نزدیک جمعیت ۳۵۰ هزار تن که در سررسید اوج توریسم چه بسا به دو برابر این شماره هم برسد.
در زمان شوروی سابق وارنا را استالین هم می‌نامیدند، ولی امروزه نوسازی‌های زیاد چهره خشن معماری کمونیستی را تا نزدیک زیادی از شهر پاک کرده و در مکان‌هایی که بقایای شوروی باقی باقیمانده می‌توان تغییرات مثبتی را به نکوداشتن احساس کرد. ساحلی که صحیح در تقرب مرکز شهر قرار دارد و « کناره شهری» نامیده می‌شود گرد از بهترین گزینه‌ها برای وقت گذرانی و آزمون کردن کافه‌ها و رستوران‌های سنتی شهر است.

اگر به دنبال ورزش‌های ساحلی هستید در این نقطه گزینه‌های خوب فراوان هستند. خیابان اصلی وارنا «کوچه اول» است که جایی برای آشنایی با حیات روزمره مردم شهر هم محسوب می‌شود. اگر به تعقیب غذای خیابانی ارزان و لذیذ هم هستید این خیابان انتخاب‌های احسان را قبل روی‌تان می‌گذارد. در این خیابان کنار و دریا در یک طرف و رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها در سمت دیگر تظاهر می‌‎کنند.
موزه نیروی دریایی، باغ وحش و کنسرت فضای باز وارنا را نباید از دست بدهید. دیرینکده رترو (Retro) که در داخل گراند مال پیمان دارد، نمایشی از ساز و برگ و وسایل متداول در دوران پیوستگی شوروی سابق است. بیش از ۵۰ خودرو مربوط به آن دوران ، مجسمه‌های سران شوروی و نمونه ها مصرفی آن موعد در این موزه نگهداری می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر با کشور بلغارستان پست سفر به اروپای شرقی و سواحل دریای سیاه را هم بخوانید

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*