Make your own free website on Tripod.com

Posted by on June 11, 2022

در دل هر فیلم معمایی پرسشی وجود دارد که نیاز به پاسخ دارد. بسیاری از آن‌ها اسرار خود را با آشکار کردن حقیقتی شگفت در داستان‌های خود پنهان می‌کنند. اسرار دیگر نمی‌توانند (یا نمی‌خواهند) پاسخی قاطع ارائه دهند. گاهی اوقات، پاسخ پیچیده است و در مواقع دیگر، سرگرم‌کننده‌تر است و به مخاطب اجازه می‌دهد در عدم قطعیت بماند. در برخی موارد، پاسخی وجود ندارد زیرا به سادگی قرار نبوده پاسخی وجود داشته باشد.

بسیاری از فیلم‌های این فهرست با جاه‌طلبی سر و کار دارند، در حالی که برخی دیگر به طرز انفجاری به پایان می‌رسند. چندین فیلم نیز اثری از کارگردانانی است که برای اولین بار روی صندلی کارگردانی نشسته‌اند و برخی دیگر را فیلمسازان زن ساخته‌اند.

قدیسه ماد (Saint Maud)

رز گلس، نویسنده و کارگردان فیلم پرتنش و تقریباً غیرقابل تحمل «قدیسه ماد» است. او در اولین فیلم بلندش داستانی در مورد پرستاری به نام ماد با بازی «موروید کلارک» روایت می‌کند، زن جوانی به شدت مؤمن که پرستار آماندا (جنیفر ایلی) است، رقصنده‌ای که از لنفوم رنج می‌برد. وسواس فزاینده ماد نسبت به آماندا با شیدایی مذهبی او درهم می‌آمیزد. سؤال این نیست که آیا او در اعتقاداتش صادق است یا نه، بلکه این است که او در راستای آن‌ها حاضر است چه کند. تصویری که این فیلم از بیماری و انزوا ارائه داد به‌خوبی با دنیای ویران‌شده از یک همه‌گیری مطابقت داشت.

آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho)

ادگار رایت در این فیلم تریلر وهم‌آور خطرات نوستالژی را بررسی می‌کند. پس از نقل مکان به لندن، الی (توماسین مک‌کنزی) دانشجوی مد شیفته دهه ۱۹۶۰، درگیر رویاهای یک آوازه‌خوانی به نام سندی (آنیا تیلور-جوی) می‌شود که در اوج شکوه لندن زندگی می‌کند. اما رویاها می‌توانند به کابوس تبدیل شوند، و به زودی، الی می‌ترسد که سرنوشت خشونت‌آمیز سندی به او سرایت کند. رایت تصویری خیره‌کننده از لندن اواسط دهه ۶۰ ارائه می‌دهد و دنیایی بی‌عیب‌ونقص می‌آفریند که مخاطب از کارگردان «بیبی درایور» انتظار دارد.

فقط حیوانات (Only the Animals)

وقتی زنی زیبا در دهکده‌ای دورافتاده در فرانسه گم می‌شود، همه یک مظنون‌اند – یا حداقل، همه چیزی برای پنهان کردن دارند. «فقط حیوانات» که به پنج فصل غیرخطی تقسیم شده، به ندرت رو نشان می‌دهد. در نتیجه، بهتر است با دانستن زیاد وارد این فیلم نشوید. هرچند لوکیشن برفی و طنز خشک آن ممکن است باعث مقایسه‌های اجتناب‌ناپذیری با «فارگو» شود، اما در فیلم «دومینیک مول» اتفاقات بسیار بیشتری در جریان است.

بازداشت (Detention)

در «بازداشت» وحشت فراطبیعی با مفاهیم تاریخی درهم می‌آمیزند. داستان این فیلم در دهه ۱۹۶۰ تایوان و در دوره سرکوب اقتدارگرایانه معروف به «ترور سفید»، و با یک باشگاه ادبی زیرزمینی معلم یک مدرسه آغاز می‌شود. پس از اینکه پلیس این معلم را بازداشت می‌کندد، دانش‌آموز فانگ ری شین (جینگل وانگ) خود را در یک نسخه سورئال و کابوس‌وار مدرسه‌اش گرفتار می‌بیند که در آن هیولاها و ارواح در راهروها پرسه می‌زنند. در بررسی ظلم تاریخی از دریچه ژانر، «بازداشت» به اوج‌های ترسناک و مرموز می‌رسد.

خانه شب (The Night House)

ربکا هال در نقش بث بازی می‌کند، زنی که از خودکشی اخیر شوهرش غمگین است. او که در خانه‌ای کنار دریاچه پنهان شده، تلاش می‌کند تا تعادل زندگی خود را حفظ کند. او به ویژه توسط یادداشت خودکشی مرموز شوهرش تسخیر شده اما صداهای مرموز و ردپاهای خونین او را برآشفته‌تر می‌سازد. هال در این فیلم بی‌پرده، تندخو، و بی‌نهایت جذاب است.

برای دانلود بهترین فیلم های معمایی به سایت سی نما مراجعه کنید

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*